Wednesday, October 6, 2010

::Transition::

Salam...
Da 2 ari aku ke kelas tanpa contact lens.. power aku bukan tinggi sgt pon, juz 100 je.. tp bile xpakai contact lens, mntak maaf la klau ko senyum dr jauh tp aku wat derk je.. mmg xnmpak ok.. klau dtg klas, serupa xdtg je sbb bile aku tgok slide nmpak blurr je, tulisan sume bertindih2..




nape gedik sgt nk pakai contact lens? spec xde ke? ok, cmni citer nyer.. sejak aku pakai spec dr Form 1, aku x penah lg jumpe spec yg sesuai ngn muke aku yg boooolat ni.. aku rs muke aku akan jd makin x chomeyl klau pakai spec.. so aku pakai spec on-off la.. sampai satu ketika, kolej encik ridzuan (merangkap bekas kolej aku jugak) wat dinner kolej.. time tu encik ridzuan da jd pelajar tahun akhir, kire tu dinner last die la sbg student.. so encik ridzuan ajak aku skali sbg pasangan die utk dinner mlm tu.. kebetulan plak, spec aku da dlm condition yg tidak sihat.. klau aku gi dinner tp xnmpak pape, rugi je la dtg kan.. so demi dinner tu, aku nekad gi beli contact lens.. sejak tu, hati aku da tertarik ngan contact lens.. bg aku contact lens sgt practical-and-convenient..





nk dijadikan citer, contact lens yg aku pakai da expired, da sebulan pakai.. so mmg kene throw away la.. tp kemudian alkisahnyer stock contact lens lak x djumpai..hohoho.. makhluk mana plak la yg curi contact lens aku ni.. slalu aku simpan dalam almari baju.. tp kali ni sume tempat, sume ceruk dan sume daerah dlm bilik ni aku da cari tp mmg x jumpa.. mungkin tertinggal kat umah kot time balik raya ari tu.. lepas klas, aku nekad nk gi wat spec jugak.. aku ajak sorg member as a co-pilot, aku drive dgn rabun-nyer gi the Mines.. bahaya wooo drive dgn penglihatan yg kurg baik ni.. tp nk wat cmne, da member aku ni x reti drive.. nk mntk mmbr lain antakan, diorg sume lak sibuk ngn urusan masing2, malas la nk nyusahkan.. encik ridzuan? tgh perang dingin..hahahaha..




smpai the Mines, tros aim kedai feveret aku- M.O.G... pas check2, power da naik 125 , for both..huhuhu.. aku tanye akk aku, mane better: aku pakai spec ke x? die kate better pakai spec.. so ini la transition rupa aku skrg... ngeh3... SEKIAN..


Aku ber-contact lens



Specky


p/s: ingat nk beli spec kaler pink.. tp member aku ni da wat muke..hahahah.. chomeyl what pink.. later i will buy it, for my daughter, of course..hehehe

No comments:

Post a Comment