Thursday, October 14, 2010

::Maafkan Ku::




Salam..

Br je mlm td aku post entri, pg ni rs nk post lg... mungkin sbb ketegangan yg melanda hubungan aku dan encik ridzuan menyebabkan aku rs sunyi.. mcm byk yg nk diborakkan dgn encik ridzuan, tp xpe la memandangkan bara hatinya belum reda.. andai ini hukuman untuk aku, aku terima seadanya.. silap aku jugak sbb menjadikan blog ni sbg medan luahan rs xpuas hati.. pengajaran kali ke2 buatku..huhuhu..



bile aku duduk diam sorg2, aku slalu berfikir yg aku ni jenis susah nk ambik iktibar.. bak kata org dulu2, jenis xmakan saman.. dlm byk perkara, aku da diberi peringatan berulang2 kali, sama ada secara langsung mahupun x langsung.. selalu nyer aku sedar ttg peringatan2 tu krn aku dilahirkan sbg seorg pemikir.. aku yakin setiap yg berlaku mst ade sebab dan hikmah.. da tertulis sejak azali, kita hanya perlu menyelongkar maksud tersirat.. buat seketika, aku akan menginsafi diri.. tp x lama.. pabila kesenangan dan kegembiraan mengambil alih, aku akan lupa segalanye.. bile aku mula alpa, akan datang peringatan seterusnya.. Betapa Tuhan sgt sayangkan aku..



begitu jugak dengan kehidupan sesama manusia yg lain.. aku mudah sedar dgn kesilapan diri dan mudah rs bersalah.. tp semudah itu jugak aku boleh melupakannya.. aku perlukan peringatan yg berulang2.. da name pon insan, makhluk yg tak sempurna.. tapi bantu lah aku untuk mendekati kesempurnaan itu.. andai aku melakukan kesilapan lg, tegurlah aku tanpa rs putus asa..


andai kamu bersahabat denganku kerana Tuhan, andai kamu menyayangi aku kerana Tuhan, janganlah biarkan aku terus-terusan tenggelam dalam lautan kegelapan dan keangkuhan.. Sekiranya benar aku yg bersalah, akan aku rendahkan diri demi memohon keampunan darimu.. dosa pada Tuhan dapat dibasuh dengan taubat, tp dosa sesama manusia, hanya maaf sbg penawar.. kepada encik ridzuan, maafkan salah silap sy selama ni.. bantu lah sy utk menjadi calon isteri yg solehah..


*sekadar hiasan*
credit to: http://shw.azah8188.fotopages.com/


bantulah ringankan bebanku drpd membawa dosa aku pd kalian hingga ke akhirat.. maafkanlah segala dosa2 aku sblm 'Izrail datang menjemput.. kisah2 pembunuhan dan kemalangan tarikh keramat 10.10.10 amat menginsafkan.. mungkinkah kita akan jd calon seterusnya untuk bertemu dengan 'Izrail? Wallahualam.. sekadar peringatan buat diri sendiri dan renungan buat insan2 yang ingin mengambil iktibar daripadanya.. SEKIAN..


credit to: Utusan Malaysia



No comments:

Post a Comment