Tuesday, September 14, 2010

::BiLa CinTa::

Salam..

Bg aku, tamatnya takbir raya bererti tamatla Aidilfitri.. jadi entri kali ni bukan nk citer psl raya.. sejak ayah jatuh sakit, hari2 aku teringatkan ayah.. tiap2 hujung minggu aku balik umah tgok ayah.. da xterfikir nk g dating atau hangout ngan kwn2.. gi tgok wayang jaoh skali.. so aku agak ketinggalan la psl movie2 baru yg tgh ditayangkan.. klau citer2 melayu ni aku kureng cket.. bukan skeptical, tp aku xsuke citer jiwang2 yg x realistic.. ade satu ketika tu, citer lagenda Budak Setan tgh meletup.. semua org memperkatakannya.. aku tau Lagenda Budak Setan ni karya Ahadiat Akashah yg dulunye mmg terkenal dgn novel2nya yg berkisar psl cinta.. dulu aku hantu novel cinta melayu.. tp sejak kecundang cinta pertama 4 tahun lepas, aku agak anti cket la ngan citer2 cinta yg mengkhayalkan camni..


~jelez plak tgok lisa berlaga pipi ngan farid..ngeh3~


time raya ni abg aku duk download movie2 baru.. then die ajak aku tgok citer Lagenda Budak Setan yg br didownload tu.. okla, aku layan je since mmg tgh boring ni.. lebih2 lg tv asyik duk menayangkan citer hantu.. ape kes citer hantu waktu raya.. cettt, kan da xde citer yg aku bole tgok.. Mase movie Lagenda Budak Setan masih hangat kat pawagam, aku wat derkk je.. x heran pon.. xde hati pon nk gi tgok.. tp mlm ni aku tgok gak la, da abg bagi.. br sengah jam tgok, citer ni da wat aku xpuas hati.. apasal plak br tgok kejap, da masuk part pisah2 ni.. TAK SUKE!! TAK SUKE!!!!

Ending ms part Kasyah nanges sambil pangku baby die , seyes aku rs sebak giler.. ditambah plak ngan lagu OST Bila Cinta yg mendayu2 tu, mane tak nyer aku rs sayu..huhuhu.. Actually citer ni membuatkan aku teringat pd first love aku.. terimbau saat2 yg amat bahagia, kemudian digantikan pulak dgn detik2 perpisahan yg amat menyeksakan (mgkin ade kwn2 pompuan yg perasan perubahan diri aku yg menjadi amat bengong time tu).. pastu aku cr lirik lagu Bila cinta tu.. very touchinggg..!!!

Hilangnya cintamu.. Menusuk hatiku..

Hinggaku memilih.. Cinta yang fana..

Perginya dirimu.. Merobek jantungku..

Hinggaku terjatuh.. Dalam harapan..

Ku sebut namamu.. Di setiap doaku..

Ku kan setia di mana tempatmu.. Yang ku dapat hanyalah bayangmu..

Ye, aku la manusia bodoh yg mengejar bayang2mu selama 6 bulan.. naseb baik ade kwn2 yg prihatin memimpin aku kembali ke alam nyata.. syukur la pastu aku mula aware dgn cinta yg fana.. aku rela cinta dilanda badai agar ia mematangkan.. namun, aku x rela cintaku dibonekakan.. (tetibe terlebey emosi plak after tgok Lagenda Budak Setan ni.. ni la penangan citer cinta melayu.. sbb tu aku x suke tgok..heheh)

[p/s: Mintak maaf ye encik ridzuan.. skdr terimbau kenangan lalu, bukan merindui.. beza tau terimbau dan merindui.. jgn amek hati ye.. sy tetap syg kamu!!!]

No comments:

Post a Comment