Wednesday, August 11, 2010

::Ramadhan kali ini::

Salam Ramadhan..

Permulaan Ramadhan bagaikan perakhiran perhubungan aku dan die.. aku masih menyayanginya tp die membuatkan aku semakin kecewa, hati yg sememangnye tgh bersedih jd makin sedih.. Argh, lupekan die.. ketepikan segala yg berkaitan dgnnya.. cukupla selama ni aku berkorban segalanya deminya.. ENOUGH!!!!

kini yg lebih utama adalah family dan study.. kini harapan ku hanya utk melihat ayah sihat kembali dan kami sekeluarga sama2 meraikan Aidilfitri xlama lg.. teringat kata2 terakhir ayah sblm sakitnya semakin teruk, ayah suruh study sungguh2, jd anak yg solehah agar suatu ari nnt aku mampu jd pembela ayah di dunia dan di akhirat.. InsyaAllah aku akan cuba tunaikan keinginan ayah..

dulu aku selalu mengutamakan die sehingga aku terlupa bhw aku sepatutnye meletakkan family sbg keutamaan.. Terima kasih Tuhan kerana memberikan aku dugaan ini sblm segalanya terlewat.. Aku sgt bersyukur kerana diberikan kesempatan utk berbakti kepada org tua ku sblm mereka pergi meninggalkan ku buat selama2nya..

Ramadhan kali ni sememangnya berbeza... kini tiada lg suara ayah mengingatkan utk berniat puase setiap mlm, tiada lg kedengaran suara ayah membacakan doa ketika berbuka... kini tiada lg ayah dan ibu melawatku di campus, tiada lg bekalan makanan yg dibawa ibu utk aku berbuka.. dulu, setiap kali menjelang Ramadhan, pasti ayah akan membekalkan kami adik beradik dgn kurma seorg sekotak, tp kini aku kene beli sendiri..betapa aku sgt merindukan kenangan2 dulu..huhuhu.. tp btol la kata DikMat, usah kenang kenangan lalu andai ia hanya menerbitkan kesedihan.. pandang ke hadapan agar aku dapat meramal dan merancang pathway hidupku.. biarla seorg demi seorg meninggalkan ku.. xpe, sbb aku bukan keseorgan.. aku masih ade family dan sedara2 yg care dan concern ttg hidupku.. Setiap yg berlaku pasti ade hikmahnye, kita hanya perlu muhasabah diri utk mencari hikmah tu.. Wallahualam..

2 comments: