Sunday, August 22, 2010

::Ku kan setia menanti disisimu::

Salam Ramadhan~

Hari ni da masuk hari ke-13 Ramadhan.. br hari ke-13, blum sampai separuh pon bulan puase.. tp da ramai yg sibuk tanyer psl baju raya la, brape byk wat kuih raya.. boleh dikatakan tiap2 ari aku akan dgr 'xsabar nk balik beraya'.. ok, aku tau kamu sume sgt excited utk menyambut raye walaupon masing2 da menyambut raya lebih drpd 20 tahun.. almaklum la da lame sgt kamu sume xbalik kg kan.. xpe, aku faham..

Tp pd tahun ni, aku xkan beraya.. xde baju baru utk raya, xde sibuk2 nk wat kuih raya.. spt yg kamu sume tau keadaan famili aku skrg ni, dgn ayah yg semakin uzur, bukan lah ms terbaik utk kami sekeluarga sibuk2 membuat persiapan raya.. keadaan kesihatan ayah yg perlu diutamakan.. cukupla aku da merasai nikmat raya selama 21 tahun.. sesekali terdengar rakan2 mendendangkan lagu2 raya, hati ni rs sayu sgt.. mungkin mereka tidak sedar, tp aku xmampu utk bernyanyi bergembira bersama mereka.. sblm air mata xpasal2 gugur, baik aku mendiamkan diri je.. hari raya yg ke-22 tahun ni pasti berbeza.. itu amat pasti.. aku sgt berharap miracle akan berlaku dan ayah akan kembali pulih seperti dahulu agar aku dapat mencium tgn ayah dan memohon keampunan dr nyer dgn seikhlas hati.. pabila Allah menyebut "kun fa ya kunn", miracle itu tidak mustahil.. aku yakin pd kekuasaan-Nya dan aku akan tetap menanti utk hari itu tiba.. Wallahualam~



“People never know how special someone is until they leave, but sometimes it is important to leave, so they are given that chance to see how special that someone really is”

No comments:

Post a Comment