Saturday, August 21, 2010

::Bukan berangan, juz teringin::

Salam Ramadhan..
Rsnyer belum terlambat utk aku mengucapkan selamat ulangtahun kelahiran yg ke-20 kpd Siti Aisyah bt Mohd Fauzi yg menyambutnya semalam dan juga ulangtahun kelahiran yg ke-22 kpd Munirah bt Nik Sulaiman yg menyambutnya pd hari ini.. apakah istimewanya insan2 ini sehingga tercatatnya nama mereka di blog MAWADDAH? mereka bukan saudara sedarah dgn aku dan mereka juga bukanlah sahabat yg seringkali dilihat mendampingi aku.. tp mereka adalah antara insan2 yg paling akrab dlm hatiku.. mereka dpt menjiwai perasaan aku sebagaimana kesedihan yg aku alami adalah tangisan buat munirah.. cubit paha kanan, paha kiri terasa jua.. kawan ketawa mmg ramai, tp bukan semua dpt menjadi kawan ketika berduka.. pendengar setia da xterbilang, tp yg btol2 empati br seorg dua.. tp aku tetap bersyukur kerana Allah mengurniakan insan2 ini agar aku tidak keseorangan ketika aku amat2 memerlukan teman.. Alhamdulillah~

lewat mlm td, Kak Yah (kakak kepada rumet aku Ayu) telah selamat melahirkan seorg baby girl.. bbrp hari sblm tu, Mai (kakak kepada Hanisa-rumet aku jugak) selamat melahirkan baby boy.. kwn2 yg sebaya, da 2,3 org yg da ada anak.. mendengar cerita mereka, aku jd sangat teringin utk mendapat zuriat juga.. aku teringin utk menjadi seorg ibu.. bila melihat gambar baby Mai, ada semacam perasaan dlm hati ni.. rs membuak2 nk mendukung baby.. yela, aku ni anak bongsu, mana la pernah merasa dukung baby kan..hehehe.. utk dukung baby sendiri, aku perlu mengandung.. utk mengandung, aku perlukan suami.. utk ada suami, aku perlu berkahwin.. tp utk berkahwin, adakah aku sudah cukup bersedia? bbrp bulan lepas, mungkin aku fikir aku dah bersedia.. tp hari ini, bila dfikir semasak2nya, semua aspek diambil kira, (ditambah pula dgn fakta terbaru dr siti aisyah..heheh) aku amat yakin aku belum bersedia.. byk lg pengalaman dan ilmu yg perlu dikumpul, byk lg kelemahan pd diri yg perlu diperbaiki.. dan aku pula adalah anak manja yg amat jahil tentang ilmu2 kehidupan, terutamanya ttg kehidupan berpasangan.. dan yg paling utama, da ada ke calon yg bersedia utk memegang tanggungjawab utk menjadi nakhoda dlm melayari bahtera kehidupan bersama? selagi belum ada calon, berhenti la berangan utk menjadi seorg ibu, ye deeya~!!!!heheh...

http://saurabhdhanuka.wordpress.com

1 comment: