Friday, August 13, 2010

::Perut berkeriuk::

Salam Ramadhan..

Hari ni ari ke3 puase.. smlm ms aku g beli mknn buka kat cafe serumpun, ade la sorg amoi ni, dgn muke derkk xbersalah mkn dpn ktorg smbil order mknn... xsampai 1 meter pon jarak aku ngn amoi tu.. ms tu kul 5pm, so rata2 yg turun cafe tu mst la Muslim.. agak2 la nk melahap dpn ktorg pn.. agaknyer die xamek klas pendidikan moral kot time kat skola dulu, xreti nk menghormati lifestyle kaum lain..huhuhu.. bukannyer aku x biase tgok org mkn time aku tgh puase.. tp time tu da pukul 5, paham2 je la perut pon terlampau mengharap disumbatkan mknn.. tgok amoi tu makan penuh berselera, lg la byk jus gaster yg merembes dlm perut ni..adoiii... tp bukan sume cine mcm ni.. ade sstgh cine xpecially yg pernah bergaul ngn melayu sejak kecik, diorg boleh faham and still can respect our custom..

sejak mula puase, aku x pernah lg jejakkan kaki kat bazaar walaupun berkali2 rumet ajak.. bukan ape, klau gi bazaar, byk mknn sedap2 terpamer dpn mata.. nafsu mula la menjalankan tugas.. dan aku akan bazirkan duit utk beli mknn melebihi drpd ape yg aku perlukan.. salah satu hikmah Ramadhan adalah utk kita sama2 merasai kesusahan org yg terpakse menahan lapar krn ketiadaan mknn.. so mcm mane kte nk menghayati Ramadhan mkn klau semasa bulan yg penuh kemuliaan ni pon kite makan berlebih2 smpai xingat dunia kan.. sekurang2nya, bila menahan nafsu, dpt jugak aku jimatkan perbelanjaan harian..hehehe

1 comment:

  1. haha
    boleh plak terliur tgk amoi makan. haha
    takpe2 deeya, dugaan puasa tu. boleh tambah pahala pose ko
    hehe
    selamat berpuase yer

    ReplyDelete