Thursday, May 13, 2010

::Hantaran Pertunangan Abang::

Hye there...

Post kali ni xde hape sgt la.. juz nk bgtau aku tgh bz siapkan hantaran tunang abang aku.. ok, first of all, juz nk bgtau abg aku akan bertunang pd Wesak Day tahun ni, ade dlm 2 minggu lg la.. InsyaAllah kalau jodoh mereka dipanjangkan.. so sbg adik mithali, aku bertanggungjawab utk siapkan hantaran abg yg ade 5 tu: cincin tunang, kain nikah, buah2an, sirih junjung and cake.. tp aku cume wat gubahan utk 4 bende tu je.. yg sirih junjung tu makcik aku yg akan wat sbb aku x reti...hahaha...

so far gubahan hantaran kain nikah da siap 80%, cincin tunang br siap 20%, and hantaran2 lain 0%..hehehe.. agak penat woooo nk siapkan hantaran sorg2.. patotnyer ibu yg akan wat tp aku sian ar tgok ibu penat balik keje, bile ms plak la nk wat hantaran sume tu kan.. sementara aku jd suri rumah xbertauliah sepenuh ms dlm 2 bulan ni, so aku pon tawarkan diri utk watkan hantaran.. lebih2 lg aku minat bab2 gubahan ni walaupon xde ar terer mane.. juz minat main2 ngn reben, renda, manik, bunge2, net and bla..bla..bla...hehehe.. next time bile da siap, aku upload pic hantaran tu kat cni..ngeeee~

::Sirih junjung::

::Buah2an yg xbrape nk tempatan::

::Sejadah::

::Telekung::

::Tuala::

::Talkum..perfume..and bla3::

ni la hantaran yg da siap... not perfect but nice (aku rasa la..heheh...).. ade 9 kesemuanyer... ade tambahan lg 4 dulang pd saat2 akhir.. sirih ngan buah tu akk and makcik aku yg wat.. aku xreti nk gubah bende2 hidup ni..hehehe..

28 mei ari tu, abg aku pon da selamat bertunang ngn kak as kat umah family kak as kat karak.. insyaAllah ujung tahun ni, andai jodoh diorg dipanjangkan, abg dan kak as akan dinikahkan...

p/s: pic bekas cincin ngan kain nikah aku upload later sbb internet tgh lembab sgt..huhuhu... pic cake aku luper nk amek...ngeh3..


No comments:

Post a Comment