Saturday, February 26, 2011

:: FuN wiTh FaMiLy JPA ::

Salam..

Da beberapa hari aku tinggalkan dunia blog ni.. Sebelum tido wat keje, celik je mata teringat keje lagi.. bukak fb pon sebab keje.. klau tak, silap2 fb pon tak sempat nak layan.. yela, event JPA tu da dekat sangat.. kurang daripada seminggu je masa yang tinggal untuk buat persiapan..huhuh..


Percaya atau tak, aku baru 3 kali berjumpa ngan kawan2 JPA ni.. First masa taklimat JPA dulu, tp time tu xkenal pon lagi.. muka pon tak ingat.. 2nd time ms first meeting selasa br ni, time ni baru nk belajar ingat muka.. 3rd time ms meeting ari ni, kali ni baru la nk menghafal nama.. tu pon ade gak yang aku tersasul panggil salah nama.. Luqman jadi Taufik, jaoh giler beza.. suke hati aku je nak tukar2 nama orang, asal sedap panggil je..hahaha.. tak kesah la sebab even pengarah sendiri pon banyak kali tersasul...heheh..



Tp yang peliknya, walaupon baru je 3 kali bertemu muka, ktorg mcm da rapat sgt2.. gurau2 mcm da bertahun2 kawan.. Slalunyer aku susah sikit nk masuk ngan orang2 yang baru kenal.. Tp diorang ni memang superb la, salute sorang2.. Lain tau kalau kite berkeje dikalangan orang2 bijak pandai ni.. Tak rasa janggal, takde rasa nak bertekak, tak tolak idea bulat2, senang bagi pendapat.. Yang aku paling suke pasal organisasi ni, susunan ayat sangat teratur dan sopan, tak yah nak ajar, sume tau sendiri.. Pendek kata, sangat beretika la.. Sebelum2 ni, setiap kali aku attend meeting mesti nak kene ingatkan, jangan gune kau-aku, tlg bagi greeting sebelum bentang keje, and so on.. Selama aku berorganisasi lebih 3 tahun di UPM ni, ni la first time aku puas hati dengan prestasi setiap individu semasa meeting.. Lagipon aku memang jenis manusia skema, sesuai sangat la dengan golongan ni..hahah.. Tp ktorng ni, skema, skema jugak, tapi gelak tetap banyak, keje tetap jalan..hehehe..



Betul la kate rumet aku, keje-keje macam ni la yang akan bantu aku untuk melupakan masalah remeh temeh yang duk wat aku runsing tiap2 ari.. Masa meeting aku sangat hepi, tp bila habis meeting, terpaksa menghadapi realiti ni balik, rasa yang sangat2 tak best.. Tp realiti tak boleh nak tolak tepi jugak.. But for now, aku nak guna balik femes quote aku "Whatever will be, will be".. malas da nak layan, sbb da tawar hati nk layan.. sape yang faham, faham la.. sape yang tak faham, buat2 faham je la..ngehehehe~

No comments:

Post a Comment